Fantastiska benträning! Core på köpet!

Benträning är mer magi än någon någonsin anat. Jag hoppas verkligen att detta sprids mer än könssjukdomar på festivaler. För att träna de största muskelgrupperna på kroppen ger nämligen mer resultat i hela kroppen än du anar. Coren, dvs. rygg, mage, sida och höfter är nämligen enorma hjälpmuskler när det kommer till benträning.

Denna gång så leker vi mer små övningar där bara kroppsvikten är involverad. Vi gör dessa repetitioner många gånger. Varför? Jo, för att väcka djupa muskler. När vi inte matar på med massor av extravikt så retar vi nämligen igång de små hjälpmusklerna runt de stora som brukar ta kommandot.  Kroppen är fin på det sättet, för att spara på sig så tar de stora musklerna oftast över. Nu vill vi träna de små.

Youtube kommer att vara ett kärt återkommande element här numera.

Dessa övningar då. Var inte rädd för att mata på med repetitioner när de gäller dessa. Vi ska gå in lite djupare på var plyometrisk  träning är senare, men vi startar så här just nu. Lek och hitta din speciella gräns med hur många du pallar. Jag gillar tex. 25 reps och köra rundan 4 gånger. Kallar mig själv ganska så vältränad. Leta upp och var nyfiken på din.

Senare i veckan kommer en video med ett otroligt roligt samarbete så gå in och följ min kanal på momangen. Dela gärna på din sociala media också.

Core på köpet då?

Jo, hemligheten är att när du jobbar med kroppsvikt och balans så behöver du använda hela din core på ett annat sätt. Därför är jag lite emot fasta gym-maskiner när du startar din träning. De är bra för rehab eller när du verkligen behöver isolera en specifik muskel.

Kärlek till dig.

MILLAMIND.COM

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras