Minipizza med boost!

Minipizza som är både hälsosam och helt glutenfri. Den är smakrik, god, mättande och väldigt väldigt enkel att göra. Allt det där är ju verkligen en succé i det hälsosamma köket.

Detta är så gott att det passar på fredagskvällens lilla extra smakexplosioner. Men, det är faktiskt så att lunchen eller mellanmålet på jobbet absolut kan vara en tid för denna rätt. Fantastiskt lätt att värma i micron.

Minipizza med boost!

Steg 1: 

  1. Mixa ett halvt blomkålshuvud med 1 dl rivna morötter.
  2. Blanda i 3 ägg i smeten och rör runt. Krydda även med basilika, salt och peppar.

Steg 2:

Klicka ut smet i stekpannan och stek / forma på låg värme. Detta recept är till ca 6 st. minibottnar.

Steg 3:

Låt dessa svalna lite på bakplåtspapper och dekorera sen med det som du vill ha! Själv tog jag riven morot, getost, oliver och sallad. Smaken i bottnarna är verkligen magiskt god så du vill inte har för många andra smaker uppe på minipizzan.

Steg 4:

Självklart lite färska örter uppe på allt. NJUT!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras